موزه مردم شناسی اصفهان
نوشته شده توسط : hsi

حمام علی قلی آقا که در حال حاضر موزه مردم‌ شناسی اصفهان در آن برپا است، یکی از محبوب ترین دیدنی های اصفهان به شمار می ‌رود. در این شهر موزه‌ های زیاد و متنوعی وجود دارد که هر کدام دنیایی از شگفتی ها و زیبایی ها را درون خود جای داده ‌اند و با دیدن آن‌ ها، بیشتر با آداب و رسوم مردم اصفهان آشنا می شوید. شما می توانید با مراجعه به سایت معتبر مستر بلیط، هر گونه بلیطی که بخواهید را به راحتی خریداری کنید و به دیدن این موزه زیبا بروید.

تاریخچه موزه مردم شناسی اصفهان

این موزه مردم شناسی یا همان حمام علی قلی آقا، به دست علی قلی آقا، که دربار شاه سلیمان صفوی و شاه سلطان حسین صفوی بود، ساخته شد و قدمت آن به اواخر عصر صفوی یا سال 1125 هجری قمری بر می گردد.

معرفی بخش های مختلف موزه مردم شناسی اصفهان

معرفی بخش های مختلف موزه مردم شناسی اصفهان

حمام علی قلی آقا از یک حمام کوچک، یک حمام بزرگ و فضای چال حوض تشکیل شده است. این حمام در حال حاضر به عنوان موزه مردم شناسی کاربرد دارد و هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از آن، راهی شهر اصفهان می شوند. هر کدام از حمام ‌ها دو بخش اصلی سربینه و گرم خانه دارند و تمام افراد چه زن و چه مرد می توانستند در گذشته از آن ها استفاده کنند. در حال حاضر اگر به داخل این حمام بروید، مجسمه و ماکت‌ های مختلفی از مردم مشاهده می کنید که در هر بخش از حمام، نشان دهنده فرهنگ و زندگی مردم اصفهان هستند.

برای سفر به اصفهان می توانید بلیط هواپیما اصفهان را تهیه کنید و در کم ترین زمان ممکن به آن جا بروید و شاهد این موزه زیبا باشید. قسمتی از این موزه به حمام دار ها و دلالان اختصاص یافته است و مردانی به صورت ماکت دیده می شوند که در حال شستشو در هستند. در قسمتی دیگر از حمام مجسمه مردانی وجود دارد که مشغول آهنگری می باشند. یک طرف دیگر از موزه به کارهای زنان از جمله قالی بافی، آشپزی و هنر های آنان اختصاص دارد. با دیدن تمام این مجسمه ها شما بسیار شگفت زده خواهید شد و به خوبی با آداب و رسوم مردم این شهر آشنا می شوید.

ساخت این موزه به صورت حرفه ای انجام گرفته است به طوری که تزئینات سقف حمام به صورت رسمی بندی است و تمام نور گیر های سقف به صورت منظم از فضای اطراف به سمت مرکز سقف به صورت دقیق طراحی و ساخته شده ‌اند. حوض آبی که در وسط این موزه به چشم می خورد، جلوه بسیار خاصی به موزه بخشیده است. همان طور که تا این قسمت از مجله مستر بلیط متوجه شدید؛ این موزه مردم شناسی یکی از بهترین و زیبا ترین موزه های مردم شناسی در ایران است. از این رو پیشنهاد ما به شما این است که برای بار هم که شده، به دیدن این موزه بی نظیر بروید و از دیدن آن لذت ببرید.

 

https://mrbilit.com/mag/anthropology-museum-of-isfahan/





:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: